Abans de respondre la pregunta “Home Staging: És útil?” hem d’entendre què és, com i per què va sorgir.
A més d’entendre el concepte, veurem quines accions s’han d’implementar a cada cas. I com posar-ho en pràctica. Com que no tots els habitatges són iguals, no tots necessitaran les mateixes accions de Home Staging.
Orígens del Home Staging
Aquesta és una eina de màrqueting que té els seus orígens als Estats Units. La seva creadora va ser Barb Schwartz , una agent immobiliària a la ciutat de Bellevue (Washington). Ella va crear el concepte de “posada en escena” al mercat immobiliari. Ja que no existia fins ara.
Quan Barb Schwartz va entrar al món immobiliari es va adonar de la necessitat de preparar els habitatges per a la venda. Similar a la posada en escena en una obra de teatre. En realitat, és la preparació d’un espai per moure les sensacions i els sentiments de les persones que l’estan veient. I, per això, va sorgir el concepte Home Staging (posada en escena de la casa).
Què és?
Una altra manera d’entendre-ho podria ser basant-se en el concepte de decoració d’un habitatge. Tanmateix, això és un error.
Mentre que la decoració s’enfoca als gustos personals dels propietaris de l’habitatge. Amb el Home Staging es crea un estil de vida. D’aquesta manera, les persones interessades a comprar-la es visualitzen habitant-la. A més, es crea la necessitat de comprar per aconseguir aquesta sensació de felicitat i comoditat que han sentit en visitar-la.
És per això que el Home Staging se centra en les emocions. I, per aconseguir el seu objectiu, veurem com s’aplica aquesta tècnica de màrqueting immobiliari.
Com aplicar-ho al nostre habitatge
En primer lloc, és important entendre que no tots els habitatges necessiten la mateixa posada en escena. Tot i així, les accions més comunes són:
Ordenar els espais.
Al nostre dia a dia necessitem tenir els objectes que utilitzem habitualment a l’abast, per fer-nos la vida més fàcil i ràpida. Però per exemple els utensilis de cuina al taulell la fan semblar més petita. S’han de minimitzar els objectes que es distribueixen a l’espai. Aquí aplicaria la famosa frase “menys és més”.
Desar objectes.
Al món immobiliari a aquest punt en diem “despersonalitzar l’habitatge”. Desar les fotografies personals, l’excés de decoració o, fins i tot, l’excés de mobles. Li ajudarà a fer que els compradors puguin passejar per l’habitatge sense obstacles. D’aquesta manera podran experimentar que seria viure-hi.
Repar els petits desperfectes i pintar l’habitatge.
Un endoll que cau, una habitació sense llum, una rajola trencada, una humitat per condensació, taques a les parets per l’ús diari, etc. Tots aquests són petits detalls en què els compradors es fixen per passar una oferta per un import inferior de l’ofert.
Netejar.
Mantenir sempre la casa ordenada i neta, sense plats per fregar i amb els vidres nets. Aquesta és una acció imprescindible per ajudar a la venda.
Decorar i canviar mobles, però sota les premisses del Home Staging.
Un objecte decoratiu o un moble, per més que li agradi, pot no ser el més adequat per a aquest espai. Cal utilitzar tots els objectes per potenciar els punts forts de l’habitatge. I convertir les seves febleses en oportunitats. Per exemple, per a un habitatge al qual no li doni gaire el sol, inclogui al seu home staging colors clars i plantes que no necessitin sol, així donarà amplitud i alegria a l’espai.
En aquest apartat he explicat a grans trets quines són les accions més comunes. Però abans de continuar he de dir que no és fàcil aconseguir un Home Staging adequat per a cada habitatge. Requereix un estudi profund d’aquest per treure’n el potencial més gran. A més de materials i mà d’obra. Per aquest motiu la millor manera de fer-ho és contractant un professional amb experiència.
Home Staging: És útil?
Com a professional al sector immobiliari, amb més de 12 anys d’experiència, li diré que el Home Staging és imprescindible per vendre el seu habitatge ràpid i a un bon preu.
En tots aquests anys he vist tota mena d’habitages. En alguns, els propietaris havien realitzat un Home Staging a l’habitatge de manera natural. Amb mobles distribuïts adequadament a l’espai. Decoració actual, neutra i no sobrecarregada. Es pot donar el cas, però he de dir que no és el més habitual.
En altres casos he vist habitatges amb massa mobles, que fan semblar l’espai més petit del que realment és. O amb colors foscos a les parets que fan empetitir l’habitació, llevat que sigui molt gran.
Amb l’ajuda d’un professional a Home Staging augmentarà considerablement les opcions de venda del seu habitatge.
Té un cost elevat el Home Staging professional?
És molt habitual preguntar-se si es pot fer front a aquest cost extra, si realment serà beneficiós i li donarà el resultat esperat.
Per respondre aquesta pregunta cal que un professional del Home Staging es desplaci al seu immoble. I el motiu és que cada habitatge té unes necessitats diferents, de manera que el pressupost serà diferent. Tingui en compte que avui dia hi ha moltes empreses que fan pressupostos sense cap tipus de cost. També hi ha altres empreses que li financen tot el Home Staging, que ells fan, fins al moment de la venda del seu habitatge.
En conclusió, el Home Staging és una inversió fonamental per ajudar en tot el procés de venda, i que sigui ràpid i al millor preu possible.
Si l’interessa saber més sobre altres aspectes del procés de venda d’un habitatge pot visitar la nostra pàgina Serveis al Venedor On, a més d’oferir-li els nostres serveis, li donem les pautes necessàries perquè entengui quin és el procés de venda d’un habitatge.
També es pot descarregar la nostra Guia del Venedor i conèixer cada pas de la venda d’un habitatge, amb més detall.